חושך יורד על

בניקוי המחשב מחומריו הלא רצויים (שמא יוותרו עירומים אחרי..)

מצאתי כמה שירים מ- 2012 ו- 2013.

השירים כנראה לא עברו אצל העורכת של ספר שיריי הראשון וכנראה היחיד.

לא ערכתי אותם גם היום אבל מציאתם העמיקה את החושך-

Iris Kovalio

הציור מהקיץ הזה, האגם/ביצה צדדית בפארק הרצליה.

ואלו השירים:

הטווסים חזרו

וגם קבוצות התנים מבליחות בהפסקות

חריץ החלון

הנקודה בכתף

אתה מעבר לדלת הפלדה

הר המצעים הלבנים

פרפר ירקרק לא זז בתקרה

הלילה צועד על הספרון הדיגיטאלי

אחרי חצות היה מזמן

הזמן כאן ולא כאן

הרוח קפאה על אותיותיו

גם אני

15.1.12

4.8.2013

חלפתי על ברוש מעוטר בשלל בוגנויליות

המדחום במכונית מראה שלושים מעלות

אבל הקור הנושב על בטני הניע אותי מלעצור

למרגלות הברוש עמד כלב גדול שחור ושעיר

אולי גם בגלל זה לא עצרתי

לצלם 

לאיסטגרם למשל

למה לצלם

כי היופי הזה לפט אותי והיה התגלמות של הרגע הזה

ואז להקת מחשבות דביקה סחררה את ראשי 

והפעילה את זרימת שארית הדם  בחזי

 אחרי שמספר לא מבוטל של מבחנות נלקחו ממני הבקר

איזה מזל יש לי שלפעמים אני נוסעת לעבודתי דרך רחובות פורחים

איזה מזל שעדיין יש לי עבודה

אפילו שמהשבוע הבא כבר לא

איזה מזל שהשבוע הבא לא באמת קיים

כי ככה כתוב בכוחו של הרגע הזה

אולי כוחו של הזה שאליו אפשר להגיע הוא הרגע לעצור

ולצייר למשל את 

הברוש המעוטר

אפילו בשניים שלושה קווים או כתמים

אבל המשכתי לנסוע

ואולי זה מה שנכון

להמשיך לנסוע

לאנשהו

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

4 responses to “חושך יורד על

  • sharon

    זה שיר נהדר בעיני. אני עדיין רוצה את הספר שלך ועברה קורונה ומה לא עבר עלי, ובטח גם עלייך וכבר לא נעים היה לי לבקש שוב שנפגש.

    Liked by 1 person

  • שוֹעִי

    איריסיה יקרה, על הספר ההוא אני חושב ממש טובות גם היום ואולי את זוכרת — גם יצא לי לדבר עליו וגם מעט לכתוב. עד היום אני ממליץ עליו מדי פעם כשמישהו שואל אותי על ספרי שירה וזה עדיין קורה מדי פעם.
    וניסיתי להבין את טיבו של השיר הכפול. בהתחלה קראתיו פעמיים. אחר כך אמרתי — אפשר יש איזו שורה שונה או מלים אחרות. לא נכנסים לאותו שיר פעמיים. אבל דווקא כאן ההשוואה שהתגלתה כזהות חידדה אותי כקורא –על הפרטים.

    Liked by 1 person

  • איריס איריסיה קובליו

    שועי יקר, אני זוכרת כמה אהבת ומה כתבת…
    אתמול כשהעליתי את הפוסט הזה בטעות העתקתי אליו את אותו שיר פעמיים ואילו השיר שהתכוונתי להעלות ירד לתהום השנייה, (זה היה מאוחר בלילה ולא הייתי במיטב צלילותי….). את התיקיה שהשיר היה בתוכה מחקתי, וגם מסל המיחזור.
    אני זוכרת רק את שתי המילים הראשונות: האושר הוא.. ואת השורה האחרונה: שרשרת מילים לפותה על צוואר…

    אהבתי

כתיבת תגובה