תופעות או לא להיות

מהי התופעה הכי נפלאה בעולם: הירח על כל צורותיו. איך שהוא מתגלה. בכל מקום שמתגלה. ואחר כך השמש השוקעת או הזורחת, במיוחד בזמן עננים וגם עננים תופעה מרהיבה ואחר כך הכוכבים בשמים רחבים והים, במיוחד כשמתגלה במרחק, ואחר כך העצים והפרחים ובכלל הצמחיה. וזהו. אם היה עולם כזה בלי בעלי חיים ובלי אנשים. רק מודעות טהורה בתוך כל התופעות. אבל כנראה שזה בלתי אפשרי כי מודעות טהורה איננה בעלת הבחנה או הבדלה או הגדרה. היא לא יכולה להגיד זה ירח, זה ענן. היא לא יכולה להרגיש רוח חמימה נושבת בצמרות העצים, היא לא יכולה להתפעל מנרקיס או שושנה, הוא לא רואה צורות כי אין צורות. כנראה רק לבני אדם וכנראה גם לבעלי חיים ישנה יכולת הבחנה, משיכה ודחיה, אצל בני אדם זה מפותח יותר מן החי כי ישנן גבולות והגדרות והעדפות ודחיות וכוח המצאה וכח יצירה וכח הרס. אם הייתי מודעות טהורה לא הייתי זקוקה לירח שמתגלה בין צמרות הצאלון הגינה השכונתית, או מתגלה ברגע שפל לילי, בזמן סגירת הסורג בחלקת המרפסת הקדמית הקטנה והמוזנחת, זו שפעם גידלתי בה את את הפרחים הנפלאים בעולם, לו הייתי תודעה טהורה לא הייתי מגדירה רגע של יופי ונאחזת בו כבמשיב נפש שוקעת במנהרת מחשבות דאוגות בזו אחר זו, לו הייתי גחלילית.

גחלילית היא בעל חיים ואני חשבתי על עולם נטול בעלי חיים  בגלל הריחות וההפרשות שלהם שכל כך מטרידים אותי, עד רצון לההיפך לנקודת אור שהיא אחת מרצף נקודות אינסופיות מרחפות מעל איפשהו, בו זמנית נמצאות איפשהו, וגם לא נמצאות בעצם.

ירח לרגע

ובאימג' הבא התגלות ירח ברחוב, אקריליק 2020

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

כתיבת תגובה