שתי חתימות טובות ולא גמורות

ערב יום כיפור 2016

1.

אמצע השדה. איך הגעתי לכאן. האדמה אפורה מאובקת. זרי קוצים קלועים סביב. ברוש שחור מהבהב במרחק. ענני זבל נושבים נמוך מימיני ומשמאלי. והשמש. מאין היא מגיחה, הרי אין שמים רק תנועה שנראית כערפל אך לא ראויה למילה הפיוטית הזו: ערפל. דמייני לעצמך, אני מצווה על עיני להסגר מפני הסינוור. איך יכול להיות סינוור בהיעדר האור. אל תזוזי, אני ממשיכה לצוות על רגלי העומדות על דבר מה לא מזוהה. חפשי ציפור. אני פוקחת עין ומיד חולף לו העכברון, זה שהכלב קרע לגזרים לפני יומיים. אולי זה לא הוא אלא אחיו המנושל שבא לתבוע את חלקו בירושה. אני אוחזת חזק בשתי הרצועות, האדומה והכחולה, ומצווה על הכלבים ״הביתה״.

2.

כשהגענו לחורשה המיובשת ושיחררתי אותם תחת צל החרוב הבודד, היא באה והתיישבה על כתפי הימנית. "רק לרגע", היא אמרה, "אני ממהרת, פתחי את האייפון והרימי את המצלמה אל הברוש, ראי איך הם נאחזים בו, בשלל צבעים, איך הם פורחים בשארית הזמן שנותר לפני שיגורדו ממנו באכזריות".  אני מרימה את האייפון ופותחת את המצלמה, סופרת את הצבעים, מגדירה אותם: צהוב. כתום. אדום. סגול. ורוד. הם מטפסים כי זה מה שהם יודעים לעשות. אור הצפון מכה על הברוש והם מתחילים לשיר. הבוגנוויליות. קליק. אני מצלמת. קליק. קליק. רגליי מתרוממות מעל העפר, לגעת הקצה הברוש. הנה חזרו השמיים. הנה נדלקו האורות הירוקים. הנה משב. הנה ציפור.

אבל באותו רגע היא עזבה, בלי להגיד שלום, ואני גלשתי בהילוך איטי אל מערת האפר. בואו. קראתי לכלבים, עזבו את החתול. אבל הם המשיכו והמשיכו לנבוח. החתול הסמור על ענף החרוב רשף מבט. לו רק יכל לחייך, חשבתי, והוא חייך. הכלבים נמסו מהחיוך שלו והתגלגלו אלי בצחוק. שלושתנו התגלגלנו הביתה.
 *
*
14686054_10210883276982762_605245907_n
*
*

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

One response to “שתי חתימות טובות ולא גמורות

כתיבת תגובה

