על אנטוריום ועל הולנדיות

1.

על שולחן המטבח עציץ מתנה מ-Get Taxi, מרקרים זרחניים, מחברת וקפה שחור של בוקר. יש לי עשר דקות ואני חייבת להוריד משהו לדף אחרת אשתגע. אז אני מפזרת את שמונת המרקרים על השולחן וסוללת במהירות במחברת את דרכם של פרחי האנטוריום. זהו. תשע וחצי. חייבת לזוז למשמרת שלי. אימא ביום התשיעי בבית חולים. היא דווקא מרוצה מכולם, אבל לפעמים נדמה לי שאני שם מיותרת. את לא מיותרת אומר הימני, אני מרוצה מאיך שציירת אותי, גם אני, אמר האמצעי, עשית לי בצבעים מקוריים, סגול ותכלת, ואני אוהב אותך ציפצף הקטן, גם אני, גם אני, אמרו כולם. לגמתי לגימה אחרונה ויצאתי לכביש החדש שיודע להוביל בעשר דקות מהבית שלי לבית שמתקיים בו אחר לגמרי.

get taxi

איריס איריסיה קובליו, טושים זרחניים, אפריל 2016

2.

בין לבין מוציאה את הכלבון לטיול היומי לפארק השכונתי. אנחנו עושים סיבובים אחדים מסביב לדשא בתקווה שיגיעו עוד כלב או שניים כדי לרוץ איתם. לפעמים אנחנו מסתפקים באי אלו צפרים לרדוף אחריהם. עם העורבנים צריך להיזהר במיוחד. הם כועסים ומתרגלים נחיתות על ראשו של הכלבלב כשהוא לבד בסביבה. לפעמים מתעופפות מעלינו כמה דררות מצווחות. זה דווקא גיוון נחמד, משהו קטן להיאחז בו במקום חסר ההשראה היומי. כן, אפשר להבחין בבוגנוויליה סגולה מטפסת על ברוש זקן במרחק, תופעה מרגשת כשלעצמה, או בעץ השסק הגדוש בפרות בשלים מדי מול גדר האבן הגבוהה, שממנה הציצו בשבוע שעבר שושני זהב וקמלו בבת אחת בשרב. אבל אמש היה משהו אחר להיאחז בו חזק לכמה שניות של אוויר. בקצה הדשא, ישובות על שמיכה צבעונית, שתי נשים צעירות, אוחזות כל אחת בתינוקה ומדברות בהולנדית. עשינו סביבם שלושה סיבובים, התקרבנו מאד, ובכל סיבוב שמענו יותר ויותר את השפה הזרה בשקיקה. בסיבוב הראשון ראינו תעלות מים חוצות אחו ירקרק ובו ברווזים מאושרים. בסיבוב השני ראינו את שדות פרחי הצבעונים כשבקצותיהם טחנות רוח מסתובבות בשמיים. בסיבוב השלישי ראינו ילדות עם שתי צמות בלונדיניות מטופפות בכפכפי עץ כשהן שרות במעגלים. רצינו מאד להישאר שם, בין המילים האלה שלא הבנו, להתגלגל באחו הפרחוני עד סוף הימים

הולנדית בעיגול

איריסיה קובליו -הולנדית בעיגול, צבעי מים וטיפקס, 2016

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

כתיבת תגובה

