חדר העבודה של אילן

הייתי צריכה לכתוב ז"ל. כבר 16 שבועות מאז. אני סורקת כמה ציורים שלי בסורק המקצועי שלו. ובינתיים אנחנו מפנות כמה דברים, אחותי ואני: כיסא מאובק עם ריפוד קרוע עליו עומדת המדפסת המשוכללת, הניירת המפוזרת על הסורק, מעטפה עם תמונות משפחה ישנות, אותה אנחנו מעבירות לחדר אחר, טלסקופ מפורק שנשען על הקיר, שקיות ועוד שקיות ועוד שקיות. אנחנו מפנות פינה אחת קטנה ומתיישבות לסרוק.

*
סטודיו. חדר עבודה. משרד. איש עם ידי זהב, ידיו בכל וידי כל בו, בחדרון קטן, בעצם ממ"ד, ללא חלונות, ללא מיזוג, מחשב נייד שמחובר למסך, לסורק, למדפסת, שידת מגירות ישנה, עמוסה להתפקע, ארון קיר ( את זה נפתח אחרי החגים), קרש גיהוץ עליו ערימות חסרות כל  הגיון . זה היה עסק קטן ומופלא מאד של מתקן הזיכרונות. צילומים קטנים, דהויים וקרועים שנמסרו לידיו, נסרקו מחדש, עובדו ותוקנו לחדשים. בכל לילה אחרי העבודה היה נכנס לחדרון הזה ועושה מלאכתו לפרטים הכי זעירים שיכל למצוא ולתקן.
*
אף פעם אי אפשר לדעת מאיפה ואיך נולדים דברים (וגם מתים). בתוך איזו צפיפות שוכן לו יהלום. 
או בתוך איזו ביצה פורח הנרקיס שאין שני לו.
מורה אחד פעם אמר לי שעדיף מקום קטן וצפוף. תמיד יהיה מקום לכל מי שיבוא. יש חוק כזה, של קירות מתרחבים. תעשי עבודה טובה ואל תדאגי.
 והוא עשה עבודה טובה. אני לא יודעת אם הוא דאג או לא. אומרים שדאגת יתר תורמת לפרידה מהירה מהעולם. מהירה מדי.
1549572_837428496310786_122350476044666463_n
דף הפייסבוק של מתקן הזכרונות

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

4 responses to “חדר העבודה של אילן

כתיבת תגובה

