פנקס הדברים הטובים

יום ההולדת שלי המתקרב ועוד כמה דברים אחרים הקרבים והולכים, מזכיר לי שבדיוק לפני שנה קניתי מחברת, פנקס בעצם, כדי להכריח את עצמי לכתוב בו מדי לילה לפחות שלושה דברים טובים שהיו באותו יום. עמדתי במשימה. שנה שהייתה לי קשה במיוחד, בקריאה לאחור נראית ממש נהדרת, מלאה בפלאים יומיומיים. היו לילות רבים שממש בהיתי בפנקס ולא ידעתי מה לכתוב. ואז נאחזתי בפרח צהוב שראיתי על גדר בשביל הכניסה לרופא השיניים שגזר על עקירת שיניים  הכרחית (ברחתי לו בשארית כוחותיי ועד היום שיניי בפי), או בברכת לוטוסים קטנה בין בנייני מתכת אפורים ברמת החייל מול המרפאה של המנתח שחתך את אפי, בצילום הפרחים הסגולים על השמלה שלי הפרושה על כביש איילון דרום, כשמעלי בדיוק כיפת הברזל לוכדת את אחד ממטח הטילים ההזוי על תל אביב, ציפור דררה ירקרקה על ענף עץ בחצר שלי הנראה מחלון הסטודיו שלא הרביתי לצאת מתוכו השנה, פרפר על הכרית בשעות נטולות השינה  על המיטה האהובה שלי והמשתדלת לנחם ללא הצלחה יתרה.
לכתוב שלושה דברים טובים במשפטים קצרים, תמציתיים. כעובדות. לפעמים היו ארבעה. או חמישה. לפעמים הייתי הולכת לטייל עם הכלב ונאחזת בענן או חצי ירח ואומרת לעצמי: תזכרי את היופי הזה שיהיה לך נקודות לכתיבה.
(לא כתבתי שיצא לי ספר השנה. כי רק עכשיו התחלתי לעכל את קיומו הניסי )
ועתה, במבט של שנה לאחור, אני קוראת את כל ה 365×3 נקודות האור ורואה שהייתה זו שנה רבת אור.
פטנט מומלץ לכל אחד. לאסוף בסבלנות ולקרוא בתום שנה ממועד ההתחלה.
הייתה זו שנת פלא.
 
ובנוסף כתבתי מדי כמה ימים מעין נספח: משאלות ובקשות. חלקן נראו בלתי אפשריות ולא הגיוניות.
אז במבט לאחור אני מגלה שכמעט כולן התגשמו. לא ייאמן.
ב 20 למרץ יום הולדת לי. שיהיה במזל טוב.
*
פנקס הדברים הטובים
ספרי האמן שלי כאן:

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

10 responses to “פנקס הדברים הטובים

  • שוֹעִי

    איריסיה יקרה, זה נורא אופטימי ויפה. אני תוהה ביני ובין עצמי האם אוכל להיות אי פעם כל כך אופטימי ביחס לעצמי.

    אהבתי

  • איריסיה קובליו

    שועי יקר, שמחה שזה נראה אופטימי. אכן מפתיע:)

    אהבתי

  • ורד נבון

    רעיון נפלא איריסיה. אני חושבת שמרוב עצלות, אני אוספת את הרגעים האלו בלחיצה על כפתור המצלמה, שאני נושאת איתי לכל מקום… זה לא ממש מדויק, לפעמים פריים אחד ביום, לפעמים עשרות. ואכן במבט לאחור מגלה המון יופי ופלאים קטנים וגדולים. במלחמה היה לי "חור שחור", כמעט לא צילמתי כלום כל הקיץ. גם לא נסענו לשום מקום, צומוד, פחד משתק. הבעתי אז וגם היום את הערכתי לך על היכולת להמשיך ליצור גם בזמנים נוראים כאלו.

    אהבתי

  • ורד נבון

    ומזל טוב! אני חמישה ימים לפנייך, ומשתדלת למחוק, להסתיר, להדחיק, לשכוח שסגרתי עוד שנה.:)

    אהבתי

    • איריסיה קובליו

      ורד יקרה, לצלם זה נפלא. זה חלק מהביטוי העצמי, היצירה. לכתוב במילים בלי להשתדל שזה יהיה ספרותי, אלא עובדת תמציתית "יבשה" זה הפוך מביטוי עצמי. זה אולי להסתכל מהצד מחוייבות חרוצה… זה היה קשה.. אבל באמת מדהים. נראה כה קל כמובן מאליו, אבל זה לא. נראה "רוחניקי" כזה, אבל זה לא. זו עבודת נמלים:)
      ותודה על איחולי היומהולדת. גם לך. ואין על מזל דגים…

      אהבתי

      • ורד נבון

        את צודקת, אני אנסה את זה. יש גם ערך מוסף לרשימה שבסוף היום, מבט מסכם, לא בזמן אמת. אין על מזל דגים, ואת על הסף של טלה, הרווחת משני העולמות.:)

        אהבתי

  • עדה ק

    פוליאנה🙂
    ואיזה יופי זה, להיאחז בענן או בחצי ירח.
    שיהיה יומולדת שמח!

    אהבתי

  • מרית בן ישראל

    היפה מספח את הטוב אצלך (והנסיך הקטן כבר אמר: זה מועיל משום שזה יפה). יומולדת שמח ויפה-יפה איריסיה, ושנה מלאה הפתעות טובות.

    אהבתי

  • איריסיה קובליו

    חן חן מרית יקירתי. מקווה לראות אותך בהשקה של הספר שלי ב"סיפור פשוט" בעוד שבועיים:)

    אהבתי

כתיבת תגובה

