צבעי מים לאספנים

"כמה זמן לוקח לך לעשות ציור כזה?" שואל אותי הבחור במכון סריקות והעתקות שמצאתי באיזור. מה אגיד לו? אני מביאה להם כמה גליונות לסריקה נסיונית. קשה מאד לצלם נייר המוטבעים בתוכו "שלוליות מים". אני משתמשת בנייר איכותי ובכל זאת, בלתי אפשרי לצלם. חשבתי שסריקה תועיל. היו שם סורקים בינוניים. חשבתי לעצמי שזה לא נורא כי אני אתקן בפוטושופ. "בוקר אחד", עניתי לו. "כולל הליכת הבוקר וליקוט הפרחים". "אהה, זה לא הרבה. יש כאלו שמציירים חצי שנה ציור שמן" אמר, "אח שלי, את אולי מכירה, עושה עבודות עם מסמרים. כל מסמר יומיים לוקח לו. אפילו שנה הוא עובד על זה. מזה מקצועי, אבל אף פעם לא עשה גלריה". הוא סורק וממשיך "יש לך בעיות בציור. יותר מדי מים. וגם הצבע מטאלי הזה לא ייצא". טוב, לא נורא. אני ממהרת. גם הבוס שלו ממהר: "יש הרבה עבודה היום, תגמור כבר איתה". אני חוזרת משם למחשב שלי, מעלה קבצים ומתחילה פוטושופ. בלתי אפשרי. סריקות איומות. לא היה לי זמן לחפש מקום אחר.
אז כמה לקח לי? שנים רבות רבות של צבעי מים מתנפצות אל תוך שעתיים.

איריסיה קובליו, צבעי מים, 50x70 cm

איריסיה קובליו, צבעי מים, 50×70 cm

או ארבע.

או יממה

או מיחזור.

אי אפשר לחזור לצבעי מים למחרת. אי אפשר לשמור על דף ללא קמט. אי אפשר ללא שלוליות. אי אפשר לתלות ללא מסגרת לאורך זמן, אי אפשר לחשוף זמן ממושך, אי אפשר לצייר בגדול, גדול יותר מ-50-60 ס"מ, אי אפשר למכור לבנקים, לבעלי הון, למתיישבים החדשים במגדלי תל אביב. על המסך צבעי המים יכולים להיות מדליקים, זוהרים, מזמינים ועל הדף- אחרת לגמרי.

איריסיה קובליו, צבעי מים, 50x70 cm

איריסיה קובליו, צבעי מים, 50×70 cm

על הדף יושבת הנשמה. על דף קטן, על דף גדול יותר, על דף מקופל, על אריזת תרופות, על דף שורות, על דף עבה, על דף עיתון, או על מפית.
הדף נושם וצבעי המים פועמים, רוטטים, מדברים.
אף מסך לא יוכל להעביר את זה

צבעי מים הם לאספנים.
בקרוב.

איריסיה קובליו, צבעי מים, 50x70 cm

איריסיה קובליו, צבעי מים, 50×70 cm1

 

.

.

.

.

.

.

.

.

 

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

4 responses to “צבעי מים לאספנים

  • ורד נבון

    הציורים האלו נהדרים על המסך ואני בטוחה שגם על הנייר, במיוחד אני אוהבת את העליון ביניהם. הנשמה נמצאת במכלול? צבעי מים תמיד נראו לי מדיום פחות כוחני מצבעי שמן, השקיפות, המפגש בין שכבות שונות, עדינות, ההיפך מבוטות.

    אהבתי

  • איריסיה קובליו

    תודה ורד. אבל אני לא מסכימה שצבעי שמן הם כוחניים. העדינות של האמן אם היא קיימת באה לידי ביטוי בכל מדיה
    לגבי הנשמה- היא בכל. זה לא דבר להוכחה או הגדרה. כאן היא ביטוי פיוטי של רגש

    אהבתי

    • ורד נבון

      צודקת, הניסוח שלי לא נכון, יש בו שיפוט לא הוגן:) אבל התחושה שלי כצופה היא שצבעי מים מתאימים פחות מצבעי שמן לביטוי אקספרסיוניסטי. מטבעם הם נספגים ומכילים ומשקפים, יותר מאשר פורצים החוצה. טבעם מים, וצבעי שמן מתקשרים אצלי עם אדמה ואש. ואולי גם זו הכללה.

      אהבתי

  • David Palma

    "כל מסמר יומיים לוקח לו" משפט קיומי (-:

    אהבתי

כתיבת תגובה

