לפופית כחולה


בכל אביב הלפופית הכחולה היתה מטפסת על חומת הלבנים בחצר האחורית הקטנה של בית סבתי, נעצרת על הסף זקורה, כמשקיפה אל מעבר לחומה לשוליים האחוריים של השוק הסיטונאי. אני הייתי בת שלוש ועיניי היו נודדות מתנועת טרקטורוני המתכת עמוסי ארגזים הנעים על המסילה, לבין ההבהוב הכחול- סגול של פרחי הלפופית. קראתי להם פעמונים כחולים ואני שמעתי אותם עושים צלילים, ארוכים עמוקים מתנדנדים, צלילים שנעו מסביב למסלולי הטרקטורונים. המרפסת היתה בקומה הראשונה. שולחן עץ קטן עם מגירה אחת וכיסא תואם ועל ידם השזלונג של סבא. במגירה הקטנה היתה קופסת הצבעים שלי תוצרת אטלס ומחברת עם דפים חלקים. רציתי לצייר את הלפופית הכחולה אבל תמיד ציירתי בית עם גג ועץ ואדמה ושמיים ושמש וארובה עם עשן מתמר. כך סבא אמר שצריך לצייר.. הייתי בת שלוש. סבתא בדיוק חלתה שוב. אבא ואימא דברו על זה כשנכנסנו לחצר בשביל הארוך. בקצה החצר ראיתי את חומת הלפופית אבל אף פעם לא הרשו לי ללכת לשם. אימא עלתה במדרגות ואמרה לאבא תחזיק את איריס, אבל אני השתחררתי ורצתי לחצר האחורית, התרוממתי על קצות אצבעותיי וקטפתי לי שני פעמונים כחולים. אחד הדבקתי לאוזני כדי לשמוע את הצליל הארוך ההוא, המתנדנד, ואת השני קרבתי לאפי לשאוף את ריחו לקרבי. שאפתי בכל כוחי עד שהפרח חדר אל נחיריי. ופתאום לא יכולתי לנשום. אבא קרא לאימא ואימא צעקה. אני לא זוכרת איך הוציאו מאפי את קרעי הלפופית . אבל מאז הזמן ההוא הלפופית הכחולה, אחד מפרחי היסוד של חיי, תמיד תזכיר לי את סבתא, שהשואה הפרטית שלה היתה מתייצבת כל שנה בשבועות שלפני יום השואה, זמן פריחתה

איריסיה קובליו, אקוורל

איריסיה קובליו, אקוורל1

*

איריסיה קובליו, אקוורל

איריסיה קובליו, אקוורל1

 

קישורים לפוסטים קשורים:

לצייר פרחים

 דבר אליה

*פו

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

7 responses to “לפופית כחולה

כתיבת תגובה

