הפינצטה, הפח והיד החומלת

 

*

Iris Kovalio, Digital  Iphone painting, 2013

Iris Kovalio, Digital Iphone painting, 2013

*

תמיד ההתלבטות הזאת, האם להפריד בין כתיבת שירה לכתיבה "בלוגית", בין כתיבה אישית "ללא רגשי אשם", לבין כתיבה מהוקצעת, מורתית, משפחתית, כתיבה של "בעלת בית". האם להפריד בין אמנות לטקסטים, בין אמנות דיגטאלית עכשווית, לבין רישום הנד-מייד סיזיפי שנעשה אי שם בקנדה הרחק מחיי כפי שהם נראים מכאן.

ופעם התלבטתי האם להפריד בין היותי מורה ליוגה לבין היותי אמנית. והפרדתי. וגם סגרתי את האמנות לזמן מה. אולי ארוך מדי. ופעם, לפני עשרים שנה, התלבטתי האם להפריד בין חיי המוצהרים כמוסיקאית לבין התשוקה המוסתרת לצייר. המורים של פעם נזפו בי לא פעם ולחצו לבחור.

בחרתי. ואז בחרתי באחר. ובגדתי במוריי האהובים מהאקדמיה למוסיקה בירושלים למשל, שאם היו קוראים את זה עכשיו היו מחייכים, כי הם לא באמת היו אלה שאמרו לי לבחור, אלא רגשות האשם שאותם אני נושאת ממקום למקום, מבחירה לבחירה, הם החברים הכי טובים שלי, הם המכחולים שלי, הם האצבעות שלי שמפעילות את ציורי האייפון, שמקלידים מילים, שתולשים שיער מיותר, שממיינים חלומות, מי למחברת המשאלות ומי לפח הווירטואלי או הממשי, זה שעשוי מנצרים, מצופה בשקית, שעומד מתחת לשולחן העבודה בחדריי המשתנים תדיר.

והפח- מקום בו הכל מתערבב ואין בו הפרדה משום סוג, והוא לא "אקולוגי" והוא לא ישמור על כדור הארץ, ויהיו בו שברי זכוכית ופלסטיקי אקריליק ופליטות פה, ויהיו בו נייר ודבק ושיער גזור, ויהיו בו אהבות אסורות ותשוקות מותרות, ויהיו בו סמי הרגעה ופרחים שנבלו, ויהיו בו ההישגים והכישלונות, היופי והבוז, המורים השתלטנים והמורים המאפשרים, פעמוני האלוהים וסכיני הגיהינום, הילדים המתרפקים והילדים העוזבים                          אלו שילדתי ומי שלא

*

Iris Kovalio, Digital Iphone painting, 2013

Iris Kovalio, Digital Iphone painting, 2013

*

איריס איריסיה קובליו, צבעי מים, 2011

איריס איריסיה קובליו, צבעי מים, 2011

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

2 responses to “הפינצטה, הפח והיד החומלת

  • שוֹעִי

    איריסיה יקרה, אני מבית המדרש לפיו על אדם/אמן/יוצר לפעול בכל מקום עם מיטב כישוריו. הוא לא צריך לבחור ביניהם, כי כולם פנים של אותה נפש יוצרת.
    אני יודע שאנשים לא-מעטים נוטים לזלזל ברב-תחומיות, כאילו מי שמבטא את עצמו דרך אמנויות שונות או תחומי ידע שונים הוא אקלקטיקן ולא די מעמיק.
    לשמחתי, אני לא חושב שזה כך, ואני יודע כי אני מקפיד לסמוך על האינטואיציות שלי, הרבה לפני שאני מקשיב לאנשים הממליצים לי לבחור נושא או תחום אחד ולהתמקצע בו.

    אהבתי

  • לוסי

    כתיבה כנה, אמיתית ונהדרת.

    אהבתי

כתיבת תגובה

