סבא נחום בא לבקר

סבא נחום הוא לא סבא שלי. הוא של גרא. אבל גרא לא הכיר אותו. כל מה שנשאר ממנו זו רק התמונה הזו. ובשבילי התמונה הזו היא מצמררת. כי הדמיון ביניהם חד וחותך בלב. ובתמונה הזו ישנה הצומת הגדולה בה מפות חיי משתלבות במפות חייו. מסלולים שונים לגמרי. עולמות כמעט מקבילים. גרא ביקש: האם תוכלי לצייר את סבא נחום וסבתא לאה?

אני לא מציירת בהזמנה. אבל בכל זאת הוא הביא לי דיקטים והינחם על אחד השולחנות בסטודיו, ביחד עם שתי התמונות.

עם סבא נחום היה לי קל, כי את גרא ציירתי עשרות פעמים. אבל לא ידעתי איך מתחילים. אז קראתי לו, לסבא נחום שיבוא להרצליה. ושיביא אתו גם את סבתא לאה. הוא בא מיד. אבל בלעדיה.

איך אני אצייר אותה? אין לי מספיק אינפורמציה מהתמונה.

הוא לא אמר כלום, אבל הוא היה כאן, מסתכל על הדיקט שעליו נערמים כתמים בדמותו. בכל שלב שרציתי לעצור (צילמתי) הוא אמר לי תמשיכי. עד האחרון שבו אמר:  זהו.

עם סבתא לאה הוא ממש היה צריך לעזור לי, לקחת את הידיים שלי ולהוביל אותי. לא ידעתי אותה לגמרי. וגם לא היה שלב שבה הוא אמר לי לעצור. עצרתי בכל זאת, אחרי עשרה שלבים בערך. כשעצרתי הוא כבר לא היה כאן

למרות שאני חושבת שהוא עדיין כאן, נכנס לנוח בתוך הדיוקן שלו. אולי נרדם. דרך רחוקה עשה מאי-שם הקפוא להרצליה.

לפני כשנה הוא הגיע ליפו. על המפגש הפיוטי המופלא הזה אפשר לקרוא כאן

 

אז הנה תיעוד של התהליך עם סבא נחום:

Iris Kovalio

Iris Kovalio

Iris Kovalio

Iris Kovalio

Iris Kovalio

Iris Kovalio

Iris Kovalio

Iris Kovalio

איריס קובליו, אקריליק, 30/40, ינואר 2013

ואת סבתא לאה, אולי אביא בהמשך. אולי אדע עליה יותר עד אז…

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

11 responses to “סבא נחום בא לבקר

כתיבת תגובה

