מעברים ממקום למקום מקשים עלי. אני מרגישה את האנרגיות המשתנות ביתר עוצמה. רגישות יתר- זו ההגדרה למצב הסתגלותי הנמוך מהממוצע. בעבר נעתי המון ומשנה לשנה המטרד גובר, אבל יש לי כלי נשק יעיל: ערכת צבעי מים.
ועם כל הקושי להיתלש מאיזה רצף עבודה במקום יחסית קבוע, אני מוצאת פינות חדשות להתבונן עליהן בעין של ציירת. הרבה פעמים זו עין מנחמת כי הקושי הוא עצום, אפילו מול ים ושקיעה מרהיבים באיי יוון: איך מעבירים את הגלויה הבלתי אפשרית הזאת לדף, מבלי לקבל בחילה מעצמי (ומצד שני לו הייתה לי התושייה לשבת על איזה צוק פנורמי ולצייר גלויות לתיירים ולמכור אותן ב 50 יורו לאחת, הייתי עושה קופה נאה מדי יום ולא הייתי מגרדת את הקירות בכל פעם שי' מהבנק מתקשרת לנזוף בי, וזה קורה לעיתים קרובות מדי)
אז הפעם טסנו למיקונוס בטיסה ישירה. לא יכולתי להרשות לעצמי הרפתקאות, מעבורת, החלפת מטוסים, נסיעה ארוכה באוטובוס וכו'. עם פריצת דיסק וחברים אחרים, כל מה שרציתי זה מלון קטן ומפנק מול הים. כמובן שאת השעות הראשונות ביליתי ברחמים עצמיים: יש סלמנדרה במרפסת, ארמדיל במיטה, סלק במים, נחש בג'קוזי ותרועות קְרוּזֵי דינוזאורים על קו האופק מול החלון. רק אחרי בכי לא מועט שמתי לב שכלי הנשק שלי, הארוזים היטב בתיק היד שלי, מבצבצים מתוכו.
כשאני מצירת אני שוכחת שיש לי גב. שיש לי ראש. שיש לי לב, סחרחורת, ורידים, תיאבון, יאוש, משיכה, סלידה ועוד טובים אחרים. המקום הראשון שמצאתי להתחיל לצייר היה החלון שבחדר הרחצה, ממנו נשקף הים עם הכחול שאין לי מילים, שני איים זעירים מקדימה ושרשרת איים פאסטליים ערפיליים מאחור, צידה האחורי של ספינת דייג ומקטע חוף מוזהב. על כל אלה סגרה מסגרת החלון הצבוע היטב במלון המוקפד והחביב ששהינו.
את רוב הציורים ציירתי מהמלון אבל גם, לאחר שכנועים לא מעטים, אקוורלים מכמה חופים אחרים, אליהם הובלנו במוניות המסתחררות על גבעות מיקונוס הבוהקת.
הפוסט הקודם שלי Kouros מתאר במילים את השהות המיקונוסית שלי
ולכאן אני מעלה, אחרי הקדמה שאולי מייגעת מידי, את רוב ציוריי מהאי המיוחד הזה.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
,
,
.
.
.
.
.
קורסים בצבעי מים, בבית האמנים ובסטודיו ביפו, אחרי החגים.
אפשר ליצור אתי קשר במייל:
iriswari@gmail.com
.
.
.
װ6 באוקטובר, 2012 at 11:23 am
זה נפלא.
(כל מילה נוספת היא מיותרת,
באקווארל המינימום הוא המקסימום,
נכון? המעט הוא המושלם.)
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 6:41 pm
תודה מיכלי. לגבי השאלה ששאלת, תלוי בסגנון.. והאמת, לא תלוי בסגנון אלא בהצלחה או אי ההצלחה לתוצאת אמת, והאמת יכולה לבוא בהרבה או במעט, במקסימום או במינימום. היא לא שייכת לכמויות:)
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 11:37 am
עונג.
פשוט עונג עצום.
תודה, איריסיה.
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 6:41 pm
תודה הר הקסמים. ביקורך כאן הוא עונג גם לי..
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 2:13 pm
גם אני מהמתקשים להסתגל למקומות חדשים. ערכת צבעי מים נשמעת כהגנה מנחמת כל כך – והתוצרים יפהפיים.
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 6:42 pm
תודה עדה. שמחתי שנהנית והמשך חג שמח לך
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 4:57 pm
איריס היקרה,
המבוא שלך לציורים לא רק לא עייגה אותי, היא הקסימה והפנתה, פעם ראשונה שמישהו תיאר בצורה מדוייקת כל כך מה אני מרגישה כשמציירת באקוורל….והציורים מקסימים.
אהבתיאהבתי
װ6 באוקטובר, 2012 at 6:43 pm
אינה, ברוכה הבאה לבלוגי. חג שמח ואקוורלי במיוחד לך!
אהבתיאהבתי
װ7 באוקטובר, 2012 at 2:11 am
איריסיה יקרה,
קודם כל, הזמנתי את דני סנדרסון להגיב במקומי:
אח"כ שמתי לב שככל שהאקוורלים שלך פחות עמוסים ונותרים נופים פתוחים, כמעט רישום בקווים, אני נהנה מהם יותר– מפני ששורה עליהם אז פשטות עמוקה.
(שזה דבר לא קט בכלל במקומותינו).
אהבתיאהבתי
װ7 באוקטובר, 2012 at 11:43 am
את ההשראה של הדס. ציורים נפלאים, מקום מקסים
אהבתיאהבתי