מתמקמת ועפה מעל השדרה

בקר. שמש מזרחית עדיין. רוח קלה. קיץ. היום הראשון הרשמי שלי בסטודיו שעכשיו הוא לגמרי שלי. ציירתי כאן קודם, אבל עכשיו זה אחרת. כנראה שאחרת לגמרי. צבעי האקריליק שלי ערוכים, כן הציור, הבדים, המכחולים, אבל אני מתחילה בצבעי מים, איתם אני עפה.

וזו לא בעייה לעוף מעל הכל. מלמעלה.

למטה, בשדרה, החיים מתעוררים ברעש גדול, אוטובוסים ללא הפסקה, אופנועים וצופרים. במסעדה ממול העשן כבר מיתמר. ריח כבד. אני מצליחה אפילו להריח את ריחות הבושם הכבדים של הנשים העומדות בתחנת האוטובוס מתחת. ובכל זאת.

אני מביאה שני כסאות פלסטיק נוחים במיוחד ונשענת לאחור. רגע לפני שאני מתחילה אני עוצמת את עיניי. האם אצליח לעוף?

וברגע אחרי הידיים עפות מעצמן: העצים. עצי התמר הדקיקים  בשדרה. הם יהיו הראשונים, המבשרים את הזמן החדש. אני מתחילה.

מזה כמה שבועות שאיני מציירת. עסוקה במעברי החיים השונים.

כשנתקפים חרדה מומלץ להרים את המבט, להסתכל על החוץ ולהתמקם. להגדיר. זה בית. זה עץ, זה כחול. זו אבן. זו היד שלי. זה מכחול.

והנה הציור השני, בשלושה שלבים:  תכננתי לצייר שוב את השדרה עם יותר פרטים של הבניינים לצידה. התחלתי בבניינים. סוג של התמקמות נוספת. 

שלב ראשון

שלב שני

שלב שלישי

החלטתי לא להוסיף את עצי התמר.

איני יודעת כמה זמן חלף. הצללים התקצרו בהרבה. גם הצבעים נעשו פחות חדים. בשלב הזה, נדמה לי, כבר לא שמעתי את קולות השדרה. וגם הריחות התחלפו בריח הים שבאופק הקרוב. כך נדמה לי. כי כשאני עפה הריחות והקולות לגמרי משתנים.

בציור השלישי איחדתי את הדקלים עם הבתים, תהליך בשלבים:

אני חושבת שהגזמתי עם הירוק של הדקלים. אולי החום התחיל להשפיע. אולי התגעגעתי לקרירות הירקרקת של החורף. כאן או אי שם בעצם.

ידעתי שזמני על המרפסת הקטנה הולך ואוזל. בצהרים תכה בה השמש בעוצמה.  עברתי לכסא ממול, עם הפנים לצפון, וסיימתי באקוורל חפוז מול המדשאה והים.

 

יפו, סוף יולי, 2012

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

16 responses to “מתמקמת ועפה מעל השדרה

כתיבת תגובה

