גלגלים

אני מעבירה הספסל ממקום למקום. ושוב מעבירה. אני מעבירה מנורת רגל שחורה. ושוב. אני מעבירה מדפי ספריה. אני מעבירה  חמש מאות ספרים ממזרח למערב. ושוב למזרח. על היד המחשב. אני מעבירה את המסך ואת הסורק ואת המדפסת מדרום לצפון. על יד השטיח. אני מעבירה תמונה ועוד תמונה ומחזירה את הגדולה ומזיזה את הממוסגרת ומשעינה את הארוכה על השידה. אני מזיזה את השידה מהחלון ואת החלון מזיזה לקיר ממול. את הקיר ממול אני מזיזה קדימה את התקרה אני מזיזה למעלה. אני מזיזה את התאורה הדרומית לצפון ואת המערבית לדרום, מעל הדלת. את הדלת אני מזיזה לצד השני ואת הצד השני אני מזיזה לכניסה. את הכניסה אני מזיזה לקצה הרחוב, על יד השביל המוביל לשדה ואת שני העצים אני מזיזה לשני צדדיו, שייצלו. את הצל אני מזיזה לקצה השביל ואת החדר אני מזיזה מתחת לצל. את הבית ואת השביל ואת העצים ואת הצל אני מזיזה עד מתחת לענן. ענן חוור בודד שמשוטט באופק. ואת הענן אני מזיזה ומזיזה עד הענן הכחול. העמוק והרך. המזרזף טיפות של נחמה                                                                                                 

.

Irisya Kovalio- watercolors, 5×7 cm, 2006

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

6 responses to “גלגלים

  • mooncatom

    זאת תנועה שאני מאוד אוהבת,
    כמו שהכלבים עושים לפני שהם נשכבים,
    מסתובבים במעגלים ומחפשית את הזווית המדוייקת.
    ואני אוהבת גם את הכרטיסיה הזו,
    אפשר היה לקרוא לרשומה 'גלגלים ושבילים'…

    התיישבות נעימה.

    אהבתי

    • איריסיה קובליו

      תודה מיכלי. שבילים בכותרת זה כמו איור מתאר בדיוק את הטקסט, לא משאיר הרבה ממרחב פתוח לקורא.. אבל מאד אוהבת את המבט על הכלב. מייד נזכרתי בטוטו ז"ל, איך היה מסתובב המון עד ש…
      והטקסט אגב הוא לא בדיוק על התיישבות או התמקמות. אבל זה בסדר ונחמד לי שגם כך אפשר לתרגם אותו:)

      אהבתי

  • David Palma

    כמו מיכל, ממש גן השבילים המתפצלים
    תהליכים של בריאה (ויאמר אלוהים…)

    אהבתי

  • שוֹעִי

    איריסיה יקרה,
    כשעברתי דירה לפני שנתיים, חוץ מזה שהעברתי את הספרים לבדי (והרסתי את הגב), גם הייתי מוכרח מייד לסדר אותם, לא ישנתי כל אותו לילה עד שבבוקר, היה
    הכל מסודר על המדפים.
    רק אז יכולתי להרגיש שזה יכול להיות מקום שלי.
    באשר לרשימה למעלה, אני חושב כי אמנות ויצירה בכלל מתבססות הרבה על הנכונות
    והרצון להניע ולהזיז, שהדברים לא יישארו כמו שהם במקומם, שיתווסף אליהם משהו,
    שתיווצר ביניהם איזו זיקה בלתי-צפויה.
    אני תמיד חש שבאמנות יש את השניות בין שאיפה רבה לסדר (או לסידור) ובין נסיון
    ליצור מהלכים כאוטיים, בעלי השפעות בלתי צפויות על התודעה (של היוצר/ת ושל
    הקהל).

    אהבתי

  • איריסיה קובליו

    שועי יקר, בגלל הגלגלים התקשיתי לענות מהר. גם המחשבים מתגלגלים מפה לשם. בעצם היום הוא היום הראשון שאני עובדת בסטודיו ביפו והמחשב מתחבר ומגיב…
    הפוסט האחרון אמנם בהשראת כל המעברים שלי אך הוא מדבר על התניידות קיומית, "גלגלים" במהות, או "ארוזה במזוודות"… כלומר תמיד יש בי איזה אינסטינקט להיות ארוזה במהירות. גלגלים מאד עוזרים לעניין הזה:)

    אהבתי

כתיבת תגובה

