עשיו

 יממה אחרי שמיעת פרשת השבוע, הגעתי למסקנה שאני מבני עשיו, בת עשיו. שכנראה בטעות נקלעתי לכאן, בנות יעקב, הרי שמי הנרדף (תרתי משמע) בילדותי היה עשיו ואחוז ניכר מהאמנות שלי עוסקת בשיער, בעיקר בשערי היקר.

בני שכונת מונטיפיורי ידעו כנראה, הילדים המשוגצים ההם, מאין באתי, וילדותי לוותה בקריאותיהם המצחקקות אחרי בכל הזדמנות: עשיו עשיו. המורה לא הסבירה כמובן כלום. ואני התביישתי לשאול. הוא הצטייר לפני כאיש זאב, כמפלצת שעירה שוכנת יערות, האורבת לילדות קטנות ושעירות כמוהו. כמוני.

כשנולדתי, בפורים בדיוק, רצו לקרוא לי אסתר, כי הייתי יפיפייה כמו אסתר המלכה. ולמה מתכוונים כשאומרים תינוקת יפיפייה? כשיש לה רעמת שיער שחור מרשים. וכך הייתי. מדהימה כנראה.

אבל אחר כך.

 –

ואם נחזור לעשיו, מה הוא בסך הכל רצה? נזיד… הוא היה רעב. הוא היה בודד. הוא היה מאמין. הוא היה איש טבע. הוא היה צייד של תום. כשאתה צייד מטבעך אתה לא רע. אתה בנוי לזה. אתה מתמזג עם תהליכי היער הטבעיים. אתה והטבע זה אחד. אינך מתייהר מעל הטבע. אינך עושה מניפולציות. ובוודאי שאינך מרמה. לארוב באינסטינקט כדי לאכול זה טבעי. זה לא לגנוב. ויעקב היה גנב. הוא ואימו הסתבכו בתככים ומרמה. ולשושלת הזאת משתייך עם בני יעקב.

לגנוב זה אנושי? אולי (אולי מכאן נולד הדיבר "לא תגנוב"). בגניבה נעשינו עם, שאצלי בתעודת זהות כתוב: יהודיה.

אלו הרהורים של מוצאי שבת, אל תתפסו אותי במילה. אבל בהחלט אפשר לתפוס אותי בציורים, בשערות…

הנה כמה:

Iris Kovalio, 1989

Iris Kovalio, 1989

Iris Kovalio, 2008

Iris Kovalio, 2008

Iris Kovalio, 2000

Iris Kovalio, 2000

Iris Kovalio, 2000

Iris Kovalio, 2009

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

17 responses to “עשיו

כתיבת תגובה

