שיחות עם האופטיקאי מומחה

מזה כמה שבועות אני פוגשת את האופטיקאי המומחה איליה, לפגישות בדיקה ארוכות ויסודיות, ובכל פעם, אחרי כמה שעות, הוא שולח אותי הביתה בידיים ריקות.

איליה, אמרתי לו, תראה כמה זוגות משקפיים יש לי, לרחוק, לקרוב, מולטי, שמש אופטי, למחשב, לסטודיו, למיטה, לתלישת גבות.. איליה צוחק ואומר לי נו באמת גברת איריס, קצת הרבה בשביל פנים קטנות כמו שלך, מה לא בסדר עם המולטי שלך, ואני עונה שבמולטי אני לא רואה מקרוב ולא מרחוק ולא מהאמצע ולא מהצד ולא מהגובה ולא מלמטה ולא מבפנים, והוא שואל אותי מה זאת אומרת מבפנים, ואני מסבירה לו שאני ציירת, אהה, ציירת, אתם הציירים משוגעים, יש לי כמה קליינטים כאלה, הוא אומר, שאני לא מצליח להתאים להם, כי מה שהם רוצים אי אפשר לראות במשקפיים, אבל איליה אני מתעקשת, אפשר לראות יותר מ 6/6, נכון? כן, בטח שאפשר, אבל גם אם תראי 20/20 את לא תהי מרוצה, אני מכיר אתכם האמנים, אתם רואים לפי מצברוח, תשתי מיץ גזר כל יום, אולי זה יעזור לך.

אחרי שהלכתי ממנו בידיים ריקות בפעם הראשונה, קניתי כוס גדולה של מיץ גזר שלא הפסיק לצאת ממני בנחשולים יומיים. לפחות הוריד ממני קילו. אז חזרתי אליו אחרי שבוע ושוב הוא מדד עלי את כל הזגוגיות העגולות שיש אצלו במכון מומחה שלו ושוב הוא אמר שאני צריכה לחזור הביתה ולמדוד במטר את כל המרחקים שאותם אני רוצה לראות, ובכן חזרתי ומדדתי: 40 ס"מ מהעיניים ועד המחשב, ארבעים וחמישה ס"מ מהעיניים ועד השולחן עליו מונח בלוק הציור של צבעי המים, 62 ס"מ מהעיניים ועד כוס המים, 69 ס"מ מהעיניים עד קופסת צבעי המים שלי, ניחא. מי יכול לעבוד ככה, כשהכל מונח באותו מקום בדיוק. אבל כמה ס"מ ביני לבין מי שאני מציירת? 39? 73? 91? 0? מינוס 24?

אה, מינוס. זה מספר מצוין. אני אחשוב על איך מודדים את המינוס.

ובינתיים מביאה כמה פורטרטים של חלק מהמשפחה שלי.

והלילה אחשוב כמה ס"מ היה ביני לבינם כשציירתי, או בכלל מאז שנקשרנו יחד בקשר דם שנקרא משפחה.

אימא- איריס קובליו, אקוורל, 2011

אבא- איריס קובליו, אקוורל, 2011

ורד - איריס קובליו, אקוורל, 2011

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

19 responses to “שיחות עם האופטיקאי מומחה

כתיבת תגובה