הצוק

הדבר ההוא כל כך התאבן בי, כצוק איתן על ים. ולא יכולתי לעשות כלום חוץ מלראות צוק על ים

ופתאום התקרבה סירה ואיש ישב בתוכה, אוחז בידו של ילד וצבע עיניו כצבע הים וצבע שערו כצבע הקצף ולילד לא היה צבע כלל, כי היה שקוף, אבל הוא עזר לאיש לרדת מהסירה ופסע איתו על החול הורוד לכוון בית הספר היסודי, שמחלונו הסתכלתי על הים. כל הילדים בכיתה לגלגו עלי וקראו לי בשמות גנאי ואמרו לי תפסיקי תפסיקי, אבל אני המשכתי להסתכל בחלון ולנעוץ מבטי באיש שפתח את שער בית הספר ונכנס. רציתי שירים את עיניו ויפגוש מבטי, אבל עיניו היו נעוצות בקרקע כשהוא נעלם לתוך הבניין. פניתי לאחור ויצאתי מהכיתה לקול צקצוקם של הילדים וירדתי במדרגות אבל לא הצלחתי והתגלגלתי מטה, נחבטת בירכיי ובזרועותיי. ממצחי  ירד קצת דם, אבל הצלחתי לקום על רגליי בקומת הקרקע, כשראיתי את כנף בגדו נעלם במזכירות, אולם הדלת נטרקה בפניי וכשהיא נפתחה הוא כבר לא היה שם, אלא מאחורי, נכנס לאחת הכיתות. רצתי אחריו מכיתה לכיתה, אבל הוא אף פעם לא הפנה מבט, קראתי בשמו אך קולי לא נשמע והוא עלה לקומה השניה ועליתי אחריו, וכל הילדים בעקבותיי, מקומה לקומה, נתזים של דמעות זרמו מעיניי וירדו במדרגות אבל הילדים שחו ושחו אחרי, עד שהגענו לחלון עליו עמד האיש, סרט אדום בשערותיו, וקפץ.

את כל כך יפה, למה את לובשת שחור, בפעם הבאה שאת באה אלי לבשי חולצה פירחונית או טורקיז, טורקיז הוא הצבע שלך, אני יודעת מה טוב בשבילך, השחור יכלא את השדים בתוכך לנצח וגם תשתי הרבה מים ותמרחי רסקיו על כל הגוף ותענדי אבני חן ירוקות, ותגידי כל לילה: אני סולחת לך, אפילו שאת לא מאמינה בזה. ועכשיו תני חיבוק

לא! אני שונאת חיבוקים

חבק אותי עכשיו

***

אקוורל, איריס קובליו

אודות איריס איריסיה קובליו

אמנית. כותבת. מורה לציור, מתמחה בצבעי מים. הצגת הרשומות של איריס איריסיה קובליו

12 responses to “הצוק

כתיבת תגובה

