פרות וירקות זו שמחה

לצייר פרות וירקות זו שמחה. הרבה פעמים אנחנו לא שמים לב אליהם ממש, אלא רוכשים אותם לשם אכילה. כשאני מציירת אותם, אני מנציחה את היופי שלהם כדימוי, ככתם צבע, כצורה על יד צורה. ההנאה שלי עוברת מחוש הטעם לחוש הראייה ומשם למֵעֵבֶר: אני בוראת אותם מחדש.

אמנים הולנדים ופלמים מהמאה השבע עשרה הרבו לצייר צירופים שונים של פרות וירקות. הושפעתי מאד מאותם ציורים. לעומת ציורי השמן הכבדים של אז, באקוורלים שלי אני "מאווררת" את הפרות והירקות, ולמרות ההנצחה שלהם בציור, אני עדיין מנסה לתת את התחושה שהם תופעה חד פעמית וחולפת כמו כל דבר אחר שאנחנו רואים.

.

Painting fruits & vegetables is a joy. Usually we don`t give them any special attention but buy them only for food.

While painting fruits & vegetables I keep their glory as an image, color, forms and presence.  My “Joy” transforms from sense of taste to sense of sight, the observation, and beyond: I re-create them again.

I am also influence by Dutch painters from the 17th, but in contrast to their heavy oil paintings, I “open spaces” inside and outside my watercolors painted still-life, and although they become “long lasting” presence as paintings, I still try to give thefeeling of a passing  appearance of what we see and define as fruits, for example

.

מצגת מרהיבה אפשר לראות כאן:

http://www.flickr.com/photos/iriskovalio/sets/72157603204168438/show/

שתי הודעות:

היום ובשבת הבאה, ה- 1.9.012 וה- 8.9.12 תערוכת פרות וירקות רעננים, תערוכה קבוצתית, אצל האמנית והאוצרת דנה שטייגר, ברמת השרון

ובסוף השבוע הבא, במסגרת "אוהבים אמנות עושים אמנות", ביזמת מחלקת התרבות של עיריית תל אביב יפו, הסטודיו החדש שלי ביפו  ייפתח למבקרים.

ניתן יהיה לראות את אקוורלי הפרות והירקות ואת כל ציורי יפו, אקוורל ואקריליק, מהשנה האחרונה.

על זה תבוא הודעת בנפרד במהלך השבוע..

ו

אודות איריסיה קובליו


כתיבת תגובה

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

הצטרפו אל 65 שכבר עוקבים אחריו